Intronet professionele website bouwer met 10 jaar ervaring, levert betaalbare professionele oplossingen voor ieder soort klant.
full-service web developer
voor een site met hoog rendement
verhoog het rendement van uw site
Home > Wat doen we > Webtools

Webtools

Nieuws-op-Site
Online enquêtes
Polls
Recommenders
E-cards
Forums
Gastenboek
Webstatistieken
Digitaal briefpapier
Voorbeelden


Nieuws-op-Site

Een website aantrekkelijk en actueel houden kost u veel tijd. Een manier om de attentiewaarde van uw site te eenvoudig verhogen is de module Nieuws-op-Site.
Op maat krijgt u dynamisch, dus 24 uur per dag 7 dagen per week, nieuwe highlights met nieuws op uw site. Uiteraard volledig aangepast aan uw branche en uw business. Intronet filtert uit circa 1000 nieuwsbronnen het door u gewenste nieuws en plaatst dat dynamisch door op uw website of intranet.



Online enquêtes

Het Internet leent zich bij uitstek om snel en voordelig een grote groep mensen vragen te stellen. De Intronet Enquêtetool is hier dan ook 100% op afgestemd. Via de ingebouwde mailingtool kunt u met één druk op de knop een vooraf ingestelde doelgroep een vragenlijst of hyperlink mailen (deze gaat naar een speciaal daarvoor ingerichte webpagina). Vervolgens kunt u direct online de resultaten van uw enquête monitoren en de scores verwerken. Hierdoor kunt u sneller dan ooit gebruik maken van de uitslagen van uw onderzoek.



Polls

Met een poll kunt u de mening peilen van uw bezoekers omtrent een willekeurig onderwerp. Dit kan gaan over uw site, maar ook over uw dienstverlening of de branche waarin u verkeert. Bezoekers zijn snel geneigd aan een korte anonieme poll hun medewerking te verlenen wat u interessante informatie kan opleveren, en de bezoeker langer op uw site houdt.



Recommenders

Met recommenders op uw site kunt u uw bezoekers een e-mail laten sturen naar vrienden, kennissen en zakenrelaties waarin zij uw site aanbevelen. Dit kan door op webpagina’s van uw keuze de mogelijkheid te plaatsen de betreffende pagina door te mailen. Bijv. mail this page to a friend! In geval van pagina met interessante of grappige informatie is de kans groter dat de pagina wordt doorgemaild.
Een leuke variant hierop is de e-card.



E-cards

Een effectieve manier om meer bezoekers naar uw site krijgen en uw naamsbekendheid te vergroten is de mogelijkheid bieden tot het versturen van e-cards vanuit uw website. De e-card kan alle denkbare vormen worden uitgevoerd in beeld en geluid. Hier een voorbeeld.



Forums

Via een forum kunnen bezoekers van uw site met elkaar discussiëren. Het is een goed middel om een platform te bieden waar bezoekers naar toe gaan om gedachten met elkaar uit te wisselen en elkaar te helpen. Het moet uiteraard aansluiten bij uw dienstverlening, maar wanneer succesvol kan dit de bezoekersaantallen van uw site aanzienlijk verhogen.



Gastenboek

Het gastenboek op uw website biedt bezoekers de mogelijkheid hun reactie en opmerkingen te plaatsen over uw site over een onderwerp wat u centraal stelt.

Het gastenboek verschilt van een forum dat de bezoekers niet onderling met elkaar communiceren, maar dat de reacties gewoon onder elkaar worden geplaatst.



Web Statistieken

Met behulp van statistieken krijgt u inzicht in de werking van uw website en de site-bezoekers:
  • Wie en hoeveel mensen bezoeken uw website?
  • Waar komen uw bezoekers vandaan?
  • Welke pagina’s bekijken ze het meest?
  • In welk type informatie zijn ze geïnteresseerd?
  • Tijdens welke uren, dagen, weken, maanden, kwartalen en jaren zijn uw bezoekers met name aanwezig?
  • Welke instellingen gebruiken uw bezoekers om uw website te bekijken?
  • Hoe lang blijven uw bezoekers op uw website?
  • Welke zoekmachines en zoektermen hebben ze gebruikt om op uw site te komen?
  • En veel meer.

Kortom met behulp van webstatistieken kunt u eenvoudig marktonderzoek verrichten en krijgt u inzicht in de wensen en achtergronden van de bezoekers. Dit biedt u de kennis de site zodanig aan te passen dat deze optimale resultaten kan boeken bij uw doelgroep.

Onze businesspartner in webstatistiek is OneStat (www.onestat.com), de nummer 1 op het gebied van webstatistieken.


Digitaal briefpapier in huisstijl

Bij het versturen van e-mail is het mogelijk om gebruik te maken van fraai, in huisstijl opgemaakt “briefpapier”. Intronet biedt u uw eigen digitale briefpapier, zodat de door u verstuurde e-mailberichten een professionele en duidelijk herkenbare uitstraling zullen krijgen.



Voorbeelden


Houthoff-Kunstdatabase


Zelfzorgtool


Goudengids


Vedior Advertentie tool

Is uw site flexibel genoeg om met u mee te groeien?

Als ondernemer staat u nooit stil. Uw bedrijf ziet er dan ook heel anders uit dan een paar jaar geleden. Is de site met u meegegroeid? Of komen bezoekers op de site van het bedrijf dat uw vroeger was? Een goede site reflecteert wie u nu bent, wat u nu biedt, en laat zien waar uw ambitie ligt. Hoe groot, professioneel en ambitieus uw site er uitziet heeft u zelf in de hand. Een flexibel CMS, up-to-date design, actuele kernachtige informatie en moderne contactmogelijkheden zetten uw bedrijf neer als een serieuze partij. Leer hoe u zonder grote ingrepen grote indruk kunt maken!

Is uw site gekoppeld aan social media?

Social media is allang geen buzzword meer. Elk zichzelf respecterend bedrijf heeft sociale media inmiddels omarmd en geïntegreerd in de bedrijfsdvoering. Wie sociale media slim gebruikt, kan veel (mensen) bereiken tegen lage kosten. Twitter, LinkedIn, Facebook en Hyves bieden geweldige mogelijkheden om uw product te promoten, bestaande klanten te behouden, personeel en partners te vinden. Welke kansen laat u liggen? Intronet wijst u op de kansen waarmee u vandaag nog aan de slag kunt om morgen van te profiteren.

Biedt u de mogelijkheid te reageren?

Onderemen is interacteren. Toch zijn veel sites zijn niet veel meer dan een veredelde folder. Nodigt uw site uit om contact op te nemen, een vraag te stellen of suggestie te doen? Maak het aantrekkelijk om een relatie aan te gaan met uw bedrijf door feedback te vragen uw product te reviewen of mee te denken over de uitbreiding van uw assortiment ... Elk contact is een kans. Intronet brengt in kaart hoe u via uw site in dialoog met uw klanten komt. En deze gesprekken omzet in sales.

Scrollen mag. Heeft u nog onnodig veel pagina’s?

Veel sites tellen een onnodig groot aantal pagina’s. Terwijl bezoekers liever scrollen dan klikken. Hoe minder uw bezoekers hoeven te navigeren, hoe meer tijd ze op uw site spenderen. Hoe zit dat met uw site? Usabilty is all. Als uw site op een logische en snelle manier de informatie biedt die wordt gezocht zal deze beter worden gewaardeerd. Dat levert niet alleen tevreden bezoekers op. Maar ook een hogere Google-ranking. Intronet laat u graag zien hoe u onnodige links kunt verwijderen en de usabilty kunt verbeteren.

Is uw site klaar voor nieuwe platformen en mobile devices?

Met de opmars van smartphones, tablets, Chrome en Firefox, is het belangrijk om uw site zó in te richten dat deze op alle platformen goed werkt. Soms zijn daar slechts een paar kleine aanpassingen voor nodig. Maar misschien is het slim uw site – of een deel ervan - te optimaliseren voor mobile devices. Intronet brengt ik kaart waar aanpassingen nodig zijn, en of een eventuele optimalisatie rendabel kan zijn.

Weet u wat uw bezoek aantrekt, en waar men afhaakt?

Veel sites worden gebouwd en daarna ‘vergeten’. Juist wanneer een site een tijdje in de lucht is, valt er veel te leren over de effectiviteit. Waar komen uw bezoekers vandaan? Wat willen ze lezen? Wat vindt met nuttig en waar haakt men af? Onze ervaring is dat een site met een paar kliene aanpassingen tot 14 maal renderender kan zijn. Het begint met het ‘lezen’ en interpreteren van de analytische gegevens. Vervolgens is het een zaak uw sterke punten naar voren te halen en exit-points te elimineren. De quick-scan van Intronet leert u wat u direct kunt doen om uw site beter te laten renderen.

Is het in één oogopslag duidelijk wat een bezoeker kan vinden of doen?

First things first. Nog steeds komen we veel sites tegen waarbij het niet direct duidelijk is wat je er kan doen of vinden. Is het duidelijk wie u bent, waar u voor staat en wat u te bieden heeft? De marketeers van Intronet zijn kritisch, omdat uw potentiële klanten dat ook zijn. Hier geldt het gezegde: je krijgt geen tweede kans op een eerste indruk. Wat is de eerste indruk die u afgeeft? Intronet geeft u de feedback die u helpt beter en scherper te communiceren.

Doet u een concreet en concurrerend aanbod?

Iemand heeft uw bedrijf ge-googled en de moeite genomen uw site te lezen. Hoe wordt deze bezoeker beloond? Is er een concreet aanbod dat u uw bezoekers kunt doen? Vraagt u hen om feedback? Worden ze bedankt voor hun interesse? Door uw site te bezoeken doet een potentiële klant een eerst stap. Het is aan u om de tweede te zetten. Intronet beoordeelt uw ‘call to action’, en helpt desgewenst na te denken over een concurrerend aanbod.

Is uw site toe aan een SEO-aanpasssing?

Het gevecht om een hoge Google-ranking is continue. Als u hoger scoort dan uw concurrent, zal hij proberen door SEO (Search Engine Optimalization) u te overtreffen. Google (en Bing) willen hun klanten de beste en meest relevante resultaten bieden. Typische SEO-trucs worden daardoor afgestraft en oude rankingmethodes worden verlaten en aangepast. Het is dus belangrijk regelmatig te zien hoe uw site er voor staat, en zonodig verbeteringen aan te brengen. Intronet brengt ik kaart hoe uw site nu scoort, en straks zou kunnen scoren.

Maakt u gebruik van referenties, links en testimonials?

Referenties zijn steeds belangrijker. Op internet zijn de reviews van vreemden vaak belangrijker dan de tip van een bekende. Testimonials zijn goud waard. Het genereren en verzamelen van testimonials, links en referenties is minder lastig dan het lijkt. Een ‘open’, dynamische site nodigt uit om content te delen, te reviewen en te promoten. Hoe staat dat met uw site? Intronet kan u helpen uw site zó in te richten dat mensen graag meewerken aan het verspreiden van uw boodschap.