Intronet professionele website bouwer met 10 jaar ervaring, levert betaalbare professionele oplossingen voor ieder soort klant.
full-service web developer
voor een site met hoog rendement
verhoog het rendement van uw site
Home > Wat doen we > Zoekmachine marketing

Zoekmachine marketing

Of uw website nu geheel nieuw gebouwd wordt door Intronet of u uw bestaande website zoekmachinevriendelijk wilt maken. Zoekmachine marketing richt zich op de herkenbaarheid en het 'scoren' van uw website bij zoekmachines.

Zoekmachine marketing omvat de volgende fasen:


1. Keywords selectie

Gebruik van juiste keywords in de website zijn essentieel. Daarom kijkt het keyword onderzoek welke termen uw doelgroep gebruikt in haar zoektocht naar uw type dienstverlening. Deze termen worden geïnventariseerd en verder in het zoekmachine marketing proces gebruikt.

2. Het optimaliseren van uw website

De structuur van uw website wordt indien nodig aangepast, omdat sommige webbouw niet goed door zoekmachines wordt herkend.
Bijvoorbeeld wanneer uw site volledig in flash is gebouwd zullen wij u adviseren een groot deel terug te brengen naar HTML of XHTML omdat deze wel door zoekmachines wordt gelezen.
De keywords die in fase 1 zijn geselecteerd worden meegenomen bij het schrijven of aanpassen van webteksten en meta-tags, en bij het aanmelden bij zoekmachines.

3. Het aanmelden bij zoekmachines
Zodra uw website geoptimaliseerd is kan worden begonnen met het aanmelden bij vrijwel alle grote zoekmachines (nationaal en internationaal). De exacte samenstelling van zoekmachines en directories is afhankelijk van uw marktoriëntatie.
Na het aanmelden bij zoekmachines kan het enkele weken duren voordat het effect van de zoekmachine marketing merkbaar is. Dit heeft te maken met de indexatieduur van de diverse zoekmachines, die per zoekmachine kan verschillen. Zo is het resultaat van de optimalisatie bij Ilse doorgaans sneller merkbaar dan bij bijvoorbeeld Google en Altavista.
U kunt uiteraard ook de indexatieduur verkorten door te kiezen voor de mogelijkheid tot betaalde aanmelding die door enkele zoekmachines geboden wordt; Paid Inclusion. De gehele aanmeldingsprocedure kan hiermee aanzienlijk worden verkort van enkele weken tot enkele dagen. Bovendien bent u verzekerd van reguliere updates door de zoekmachines, zodat een zoekmachine-gebruiker altijd over de laatste informatie over uw website beschikt.

4. Het Aanmelden bij directories

Naast het aanmelden bij zoekmachines is het van belang uw website aan te laten melden bij directories of webgidsen. Dit zijn online catalogi die een gerubriceerd overzicht bieden van websites. Voorbeelden hiervan zijn Startpagina, Startkabel, Webgids en het internationaal georiënteerde DMOZ (The Open Directory Project waar o.a. Google gebruik van maakt).
Het voordeel van een vermelding in deze webgidsen is dat de linkpopulariteit van uw website sterk toeneemt. Zoekmachines als Google beschouwen linkpopulariteit als een van de belangrijkste factoren bij het bepalen van uw positie in de zoekmachines.

5. Evaluatie en aanpassingen
Zoekmachine marketing is niet eenmalig. Zoekmachines wijzigen periodiek hun indexeringsmethode, waardoor de ranking van uw site weer lager kan worden. Indien u wenst kan Intronet uw positie in de gaten houden en snel inspelen op wijzigingen of u waarschuwen wanneer het verstandig is het een en ander aan te passen.

de Hoog

de Hoog


Theater Carré


Theater Carré


Moeders

Moeders

Is uw site flexibel genoeg om met u mee te groeien?

Als ondernemer staat u nooit stil. Uw bedrijf ziet er dan ook heel anders uit dan een paar jaar geleden. Is de site met u meegegroeid? Of komen bezoekers op de site van het bedrijf dat uw vroeger was? Een goede site reflecteert wie u nu bent, wat u nu biedt, en laat zien waar uw ambitie ligt. Hoe groot, professioneel en ambitieus uw site er uitziet heeft u zelf in de hand. Een flexibel CMS, up-to-date design, actuele kernachtige informatie en moderne contactmogelijkheden zetten uw bedrijf neer als een serieuze partij. Leer hoe u zonder grote ingrepen grote indruk kunt maken!

Is uw site gekoppeld aan social media?

Social media is allang geen buzzword meer. Elk zichzelf respecterend bedrijf heeft sociale media inmiddels omarmd en geďntegreerd in de bedrijfsdvoering. Wie sociale media slim gebruikt, kan veel (mensen) bereiken tegen lage kosten. Twitter, LinkedIn, Facebook en Hyves bieden geweldige mogelijkheden om uw product te promoten, bestaande klanten te behouden, personeel en partners te vinden. Welke kansen laat u liggen? Intronet wijst u op de kansen waarmee u vandaag nog aan de slag kunt om morgen van te profiteren.

Biedt u de mogelijkheid te reageren?

Onderemen is interacteren. Toch zijn veel sites zijn niet veel meer dan een veredelde folder. Nodigt uw site uit om contact op te nemen, een vraag te stellen of suggestie te doen? Maak het aantrekkelijk om een relatie aan te gaan met uw bedrijf door feedback te vragen uw product te reviewen of mee te denken over de uitbreiding van uw assortiment ... Elk contact is een kans. Intronet brengt in kaart hoe u via uw site in dialoog met uw klanten komt. En deze gesprekken omzet in sales.

Scrollen mag. Heeft u nog onnodig veel pagina’s?

Veel sites tellen een onnodig groot aantal pagina’s. Terwijl bezoekers liever scrollen dan klikken. Hoe minder uw bezoekers hoeven te navigeren, hoe meer tijd ze op uw site spenderen. Hoe zit dat met uw site? Usabilty is all. Als uw site op een logische en snelle manier de informatie biedt die wordt gezocht zal deze beter worden gewaardeerd. Dat levert niet alleen tevreden bezoekers op. Maar ook een hogere Google-ranking. Intronet laat u graag zien hoe u onnodige links kunt verwijderen en de usabilty kunt verbeteren.

Is uw site klaar voor nieuwe platformen en mobile devices?

Met de opmars van smartphones, tablets, Chrome en Firefox, is het belangrijk om uw site zó in te richten dat deze op alle platformen goed werkt. Soms zijn daar slechts een paar kleine aanpassingen voor nodig. Maar misschien is het slim uw site – of een deel ervan - te optimaliseren voor mobile devices. Intronet brengt ik kaart waar aanpassingen nodig zijn, en of een eventuele optimalisatie rendabel kan zijn.

Weet u wat uw bezoek aantrekt, en waar men afhaakt?

Veel sites worden gebouwd en daarna ‘vergeten’. Juist wanneer een site een tijdje in de lucht is, valt er veel te leren over de effectiviteit. Waar komen uw bezoekers vandaan? Wat willen ze lezen? Wat vindt met nuttig en waar haakt men af? Onze ervaring is dat een site met een paar kliene aanpassingen tot 14 maal renderender kan zijn. Het begint met het ‘lezen’ en interpreteren van de analytische gegevens. Vervolgens is het een zaak uw sterke punten naar voren te halen en exit-points te elimineren. De quick-scan van Intronet leert u wat u direct kunt doen om uw site beter te laten renderen.

Is het in één oogopslag duidelijk wat een bezoeker kan vinden of doen?

First things first. Nog steeds komen we veel sites tegen waarbij het niet direct duidelijk is wat je er kan doen of vinden. Is het duidelijk wie u bent, waar u voor staat en wat u te bieden heeft? De marketeers van Intronet zijn kritisch, omdat uw potentiële klanten dat ook zijn. Hier geldt het gezegde: je krijgt geen tweede kans op een eerste indruk. Wat is de eerste indruk die u afgeeft? Intronet geeft u de feedback die u helpt beter en scherper te communiceren.

Doet u een concreet en concurrerend aanbod?

Iemand heeft uw bedrijf ge-googled en de moeite genomen uw site te lezen. Hoe wordt deze bezoeker beloond? Is er een concreet aanbod dat u uw bezoekers kunt doen? Vraagt u hen om feedback? Worden ze bedankt voor hun interesse? Door uw site te bezoeken doet een potentiële klant een eerst stap. Het is aan u om de tweede te zetten. Intronet beoordeelt uw ‘call to action’, en helpt desgewenst na te denken over een concurrerend aanbod.

Is uw site toe aan een SEO-aanpasssing?

Het gevecht om een hoge Google-ranking is continue. Als u hoger scoort dan uw concurrent, zal hij proberen door SEO (Search Engine Optimalization) u te overtreffen. Google (en Bing) willen hun klanten de beste en meest relevante resultaten bieden. Typische SEO-trucs worden daardoor afgestraft en oude rankingmethodes worden verlaten en aangepast. Het is dus belangrijk regelmatig te zien hoe uw site er voor staat, en zonodig verbeteringen aan te brengen. Intronet brengt ik kaart hoe uw site nu scoort, en straks zou kunnen scoren.

Maakt u gebruik van referenties, links en testimonials?

Referenties zijn steeds belangrijker. Op internet zijn de reviews van vreemden vaak belangrijker dan de tip van een bekende. Testimonials zijn goud waard. Het genereren en verzamelen van testimonials, links en referenties is minder lastig dan het lijkt. Een ‘open’, dynamische site nodigt uit om content te delen, te reviewen en te promoten. Hoe staat dat met uw site? Intronet kan u helpen uw site zó in te richten dat mensen graag meewerken aan het verspreiden van uw boodschap.