Intronet professionele website bouwer met 10 jaar ervaring, levert betaalbare professionele oplossingen voor ieder soort klant.
full-service web developer
voor een site met hoog rendement
verhoog het rendement van uw site
Home > Wat doen we > Webwinkels / e-shops

Webwinkels / e-shops

In 2003 werd 1,24 miljard euro van de winkelomzet in Nederland via het internet bereikt. Echter de Amerikanen kochten in 2003 voor bijna 94 miljard euro online. Dat is 5,4 procent van de totale retail omzet. In Nederland is dat percentage 1,67 procent, volgens Thuiswinkel.org.

Kopen via internet is in de VS sneller geaccepteerd dan in Nederland, mede doordat de creditcard er makkelijker en meer gebruikt wordt. Maar de Nederlandse groeicijfers voor webbestedingen liegen er ook niet om. Waren de Nederlandse online bestedingen in 1998 nog maar 41 miljoen euro per jaar, nu zitten we al op 1,24 miljard euro jaaromzet. Een forse groei dus.

Een webwinkel beginnen is dus allang geen verhaal voor fantasten meer. Een webwinkel is een website speciaal ontworpen om producten online te verkopen. Net als een 'echte' winkel kunnen webwinkels hun producten adverteren, uitverkoop houden en verschillende betalingsmethoden accepteren. Maar in tegenstelling tot de traditionele winkels kunnen webwinkels klanten over de hele wereld bereiken op ieder moment van de dag of week.

De winkel
Een webwinkel bestaat in de regel uit een groot aantal pagina's waarop producten worden vertoond en beschreven en heeft een winkelwagen waarmee klanten producten kunnen bestellen.

Backoffice
De achterkant van de winkel biedt ongekende mogelijkheden voor voorraad en administratie voering. Hierdoor kan het de winkelier veel makkelijker gemaakt worden. U heeft geen enkele technische kennis nodig en kunt vanaf elke plek ter wereld uw administratie inzien of uw winkel aanpassen. U houdt dus meer tijd over voor de marketing, acties en nieuwe producten.

U ontvangt automatisch een bericht wanneer er een nieuwe order is geplaatst en u beschikt uiteraard altijd over een actueel orderoverzicht met de status van elke order.

Intronet realiseert e-shops op maat; dat betekent zowel e-shops voor de starter die nog veel handmatig wil kunnen doen, als volledig geautomatiseerde webwinkels ingericht die 1 op 1 marketing ondersteunen. Kom eens op de koffie om geheel zonder verplichtingen te zien wat Intronet voor u kan betekenen.

Zie ons portfolio voor werk uit de afgelopen jaren.


Digne Direct


You-Hoo

Peter van Ginkel

Peter van Ginkel

Lubberhuizen

Lubberhuizen

Helena-Angelque

Helena-Angelque

Is uw site flexibel genoeg om met u mee te groeien?

Als ondernemer staat u nooit stil. Uw bedrijf ziet er dan ook heel anders uit dan een paar jaar geleden. Is de site met u meegegroeid? Of komen bezoekers op de site van het bedrijf dat uw vroeger was? Een goede site reflecteert wie u nu bent, wat u nu biedt, en laat zien waar uw ambitie ligt. Hoe groot, professioneel en ambitieus uw site er uitziet heeft u zelf in de hand. Een flexibel CMS, up-to-date design, actuele kernachtige informatie en moderne contactmogelijkheden zetten uw bedrijf neer als een serieuze partij. Leer hoe u zonder grote ingrepen grote indruk kunt maken!

Is uw site gekoppeld aan social media?

Social media is allang geen buzzword meer. Elk zichzelf respecterend bedrijf heeft sociale media inmiddels omarmd en geïntegreerd in de bedrijfsdvoering. Wie sociale media slim gebruikt, kan veel (mensen) bereiken tegen lage kosten. Twitter, LinkedIn, Facebook en Hyves bieden geweldige mogelijkheden om uw product te promoten, bestaande klanten te behouden, personeel en partners te vinden. Welke kansen laat u liggen? Intronet wijst u op de kansen waarmee u vandaag nog aan de slag kunt om morgen van te profiteren.

Biedt u de mogelijkheid te reageren?

Onderemen is interacteren. Toch zijn veel sites zijn niet veel meer dan een veredelde folder. Nodigt uw site uit om contact op te nemen, een vraag te stellen of suggestie te doen? Maak het aantrekkelijk om een relatie aan te gaan met uw bedrijf door feedback te vragen uw product te reviewen of mee te denken over de uitbreiding van uw assortiment ... Elk contact is een kans. Intronet brengt in kaart hoe u via uw site in dialoog met uw klanten komt. En deze gesprekken omzet in sales.

Scrollen mag. Heeft u nog onnodig veel pagina’s?

Veel sites tellen een onnodig groot aantal pagina’s. Terwijl bezoekers liever scrollen dan klikken. Hoe minder uw bezoekers hoeven te navigeren, hoe meer tijd ze op uw site spenderen. Hoe zit dat met uw site? Usabilty is all. Als uw site op een logische en snelle manier de informatie biedt die wordt gezocht zal deze beter worden gewaardeerd. Dat levert niet alleen tevreden bezoekers op. Maar ook een hogere Google-ranking. Intronet laat u graag zien hoe u onnodige links kunt verwijderen en de usabilty kunt verbeteren.

Is uw site klaar voor nieuwe platformen en mobile devices?

Met de opmars van smartphones, tablets, Chrome en Firefox, is het belangrijk om uw site zó in te richten dat deze op alle platformen goed werkt. Soms zijn daar slechts een paar kleine aanpassingen voor nodig. Maar misschien is het slim uw site – of een deel ervan - te optimaliseren voor mobile devices. Intronet brengt ik kaart waar aanpassingen nodig zijn, en of een eventuele optimalisatie rendabel kan zijn.

Weet u wat uw bezoek aantrekt, en waar men afhaakt?

Veel sites worden gebouwd en daarna ‘vergeten’. Juist wanneer een site een tijdje in de lucht is, valt er veel te leren over de effectiviteit. Waar komen uw bezoekers vandaan? Wat willen ze lezen? Wat vindt met nuttig en waar haakt men af? Onze ervaring is dat een site met een paar kliene aanpassingen tot 14 maal renderender kan zijn. Het begint met het ‘lezen’ en interpreteren van de analytische gegevens. Vervolgens is het een zaak uw sterke punten naar voren te halen en exit-points te elimineren. De quick-scan van Intronet leert u wat u direct kunt doen om uw site beter te laten renderen.

Is het in één oogopslag duidelijk wat een bezoeker kan vinden of doen?

First things first. Nog steeds komen we veel sites tegen waarbij het niet direct duidelijk is wat je er kan doen of vinden. Is het duidelijk wie u bent, waar u voor staat en wat u te bieden heeft? De marketeers van Intronet zijn kritisch, omdat uw potentiële klanten dat ook zijn. Hier geldt het gezegde: je krijgt geen tweede kans op een eerste indruk. Wat is de eerste indruk die u afgeeft? Intronet geeft u de feedback die u helpt beter en scherper te communiceren.

Doet u een concreet en concurrerend aanbod?

Iemand heeft uw bedrijf ge-googled en de moeite genomen uw site te lezen. Hoe wordt deze bezoeker beloond? Is er een concreet aanbod dat u uw bezoekers kunt doen? Vraagt u hen om feedback? Worden ze bedankt voor hun interesse? Door uw site te bezoeken doet een potentiële klant een eerst stap. Het is aan u om de tweede te zetten. Intronet beoordeelt uw ‘call to action’, en helpt desgewenst na te denken over een concurrerend aanbod.

Is uw site toe aan een SEO-aanpasssing?

Het gevecht om een hoge Google-ranking is continue. Als u hoger scoort dan uw concurrent, zal hij proberen door SEO (Search Engine Optimalization) u te overtreffen. Google (en Bing) willen hun klanten de beste en meest relevante resultaten bieden. Typische SEO-trucs worden daardoor afgestraft en oude rankingmethodes worden verlaten en aangepast. Het is dus belangrijk regelmatig te zien hoe uw site er voor staat, en zonodig verbeteringen aan te brengen. Intronet brengt ik kaart hoe uw site nu scoort, en straks zou kunnen scoren.

Maakt u gebruik van referenties, links en testimonials?

Referenties zijn steeds belangrijker. Op internet zijn de reviews van vreemden vaak belangrijker dan de tip van een bekende. Testimonials zijn goud waard. Het genereren en verzamelen van testimonials, links en referenties is minder lastig dan het lijkt. Een ‘open’, dynamische site nodigt uit om content te delen, te reviewen en te promoten. Hoe staat dat met uw site? Intronet kan u helpen uw site zó in te richten dat mensen graag meewerken aan het verspreiden van uw boodschap.